فواید کشمش و سویا

24

05 شنبه 30 تیر 1397

مصرف کشمش و سویا فشار خون را پایین می آورد

فواید کشمش و سویا

دانشمندان می گویند در مورد فواید کشمش و سویا مصرف کشمش و سویا فشار خون را پایین می آورد. خوردن روزانه سه بار کشمش می تواند به افرادی که دچار پرفشاری خون هستند ، کمک کند در چند هفته فشار خونشان را پایین بیاورند. نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی در کنفرانس قلب آمریکا ارایه شد. این مطالعه نخستین بررسی رسمی فواید کشمش بر روی فشار خون است .

محققان هنوز به طور دقیق نمی دانند چرا کشمش از چنین عملکرد موثری برخوردار است اما بر این باورند که احتمالا میزان زیاد پتاسیم در این خشکبار عامل این تاثیر است. پتاسیم موجب کاهش فشار خون می شود. همچنین کشمش منبع خوبی از آنتی آکسیدان است که وضعیت زیست شیمیایی رگهای خونی را تغییر می دهد و موجب می شود رگها کمتر دچار سفت شدگی شوند و در نتیجه فشار خون در عروق کاهش یابد. حدود 60 عدد کشمش حاوی یک گرم فیبر و 212 میلی گرم پتاسیم است. این خشکبار اغلب به عنوان بخشی از رژیم غذایی پرفیبر و کم چربی برای کاهش فشار خون توصیه می شود.

بررسی دیگری در فواید کشمش و سویا نیز نشان داد مصرف روزانه سویا، چای سبز و بادام زمینی نیز موجب کاهش فشار خون می شود. سویا آنزیم هایی را فعال می کند که اسید نیتریک تولید می کنند . اسید نیتریک نیز موجب گشادی رگهای خونی و کاهش فشار خون می شود.

توسط milad bagheri|مقاله|بدون دیدگاه

ارسال نظر